6 ianuarie 2012

Scurt pe doi despre muzica lui 2012

Am un sentiment că anul acesta, muzica ce va invada undele radio, dar şi LCD-urile, LED-urile şi plasmele din case ori din baruri va fi, indubitabil, mai proastă calitativ ca cea de anul trecut. Televizorul din redacţie e programat cam jumătate din timp (atunci când nu e pe realitatea ori antena 3) pe două posturi muzicale: U Tv şi Kiss Tv (Music Channel şi MTV România nu pot fi numite canale de muzică), iar ce răsună de acolo nu e tocmai prea fericit. Prea multe melodii care seamănă între ele, prea multe behăieli şi beat-uri de club, prea multe versuri de-a dreptul cretine. Şi se pare că trend-ul se va păstra şi anul acesta. Exemple de melodii de-a dreptul stupide sunt atât de multe încât cred că aş putea face un top (şi când voi avea timp şi chef cred că voi pune ideea în practică), dar vă voi împărtăşi doar două din ceea ce consider eu a fi cele mai proaste cântece de la ora actuală.

1. Voltaj - Dă vina pe 


Mi se pare mie, sau de la o vreme încoace Goia şi colegii săi scot piese din ce în ce mai retardate? Au trecut de faza melodiilor inspiraţionale care au prins bine la un moment dat şi au ajuns la acest gen de piese de bună dispoziţie (?), petrecere (?), beţie (?). Nu mă înţelegeţi greşit, îmi place Voltaj, dar cel de acum câţiva ani buni în urmă. Oricum, niciodată, dar niciodată nu vor mai repeta succesul de care s-au bucurat după "20". În nici un caz dacă vor continua cu "Dă vina pe…Jack şi Gin, că încă nu ţi-ai rupt capu’. Dă vina pe…Bassist-ul meu, că bagă acuma slap-ul".

2. Will.I.Am - T.H.E (The hardest ever)


Ca producător, din câte ştim cu toţii, will.i.am s-a bucurat şi se bucură de extrem de mult succes. Mi-a plăcut trecerea celor de la Black Eyed Peas de la ceea ce cântau acu' ceva ani, la piesele cu influenţe clubbish. Să nu uităm Boom Boom Pow, The Time sau Don't stop the party (am avut-o o perioadă ca ring tone) au fost foarte bune, daaaaaar, ceea ce face acum liderul BEP nu sună deloc, deloc bine. Cel puţin în viziunea mea. Piesa asta mi se pare absolut fără rost. Nu e bună nici măcar de audiţie, nici ca videoclip (prea mult futurism strică deja), nici ca material de remixuri. Iar alăturarea lui J.Lo, dar mai ales cea a lui Mick Jagger e de neînţeles. Sună groaznic, patetic. Aceeaşi voce robotizată, aceeaşi beat-uri electronice remodulate, versuri de căcat.

P.S.: Ce sper de la 2012? Să scăpăm dracului de combinaţia Rapper de succes, DJ de renume, piesă de club incredibil de comercială. Nu mai vreau Welcome to Saint Tropez, nu mai vreau Usher or Lil' Wayne cu David Guetta ori mai ştie eu cine. Fiecare cu treaba lui. Fiecare pe aria lui. Adică, ceva de Genul, ori de Genul

0 wild thought(s):

Un produs Blogger.