7 august 2011

Culmea narcisismului pe facebook

De când ne-am înfipt cu toţii mai bine în mega reţeaua asta de socializare care ne ţine de urât zi şi noapte, am sesizat o grămadă de chestii care mai de care mai ciudate. Trecând peste faptul că odată ce românii au dat peste minunea lui Zuckerberg au şi reuşit să o transforme în hi5, dar şi pe lângă spam-urile, scam-urile din ce în ce mai penale, ajungem şi la o chestiune pe care o văd tot mai des.

Practic, vorbim de culmea narcisismului pe facebook: să îţi dai like la
propria-ţi postare, propria-ţi poză, propriul video, link şi alte cele. Cred cu tărie că unii oameni ar putea să îşi dea like, chiar like-ului dat anterior. Pe mine mă cam depăşeşte treaba asta. Adică sunt de părere că trebuie să fii foarte mândru de ceea ce ai scris, găsit, pozat sau filmat. Dar extrem de mândru încât să mai dai o dată like, după ce în prealabil, din acelaşi motiv, l-ai postat ca toţi ceilalţi să îl vadă. Ai împroşcat peretele cu el pentru că îţi PLACE. În traducere liberă şi foarte exactă You like it! Deci, nu mai e nevoie să dublezi like-ul cu încă un like. Bun, am înţeles eşti foarte extaziat de ce ai găsit (deşi se poate că video-ul tău sau gluma ta să fi fost văzută, auzită de încă 400.000 de oameni) şi că vrei să îl împărtăşeşti cu lumea întreagă, pentru a le arăta tuturor ce gusturi rafinate ai la muzică, ce filme bune vizionezi sau ce site-uri cool navighezi în timpul în care nu stai pe facebook holbându-te la pozele colegei de pe palier ori din clasa alăturată.

Şi asta dincolo de faptul că, noi toţi căutăm atunci când ne pimpuim profilul să punem cea mai faină, cea mai belea de belea, cea mai poză mişto din câte este pă hard, ca nu cumva să apărem lumii întregi ca strâmbi ori imperfecţi. Dar aici e rost de altă postare (care acoperă şi aria de piţipoance şi cocalari).

Aşe de mândru mi-s de cum o zisăi aci de îmi vine să-mi dau like de două ori şi să mă ţuc tăt tăt tăt!

0 wild thought(s):

Un produs Blogger.