11 ianuarie 2011

Pui de cinefil

"Cum, n-ai văzut filmul?? Bă...ţi-ai ratat viaţa!" De câte ori n-aţi auzit sau folosit fraza asta?
Eu cel puţin sunt şi de o parte şi de alta a baricadei. Am auzit sintagma asta de ţşpe mii de ori, dar am şi folosit-o căcălău, aşe ca să mă dau oţâr' pătrat, că am văzut pelicula şi tu nu. Apoi, tre' să recunosc că în câteva situaţii, ca să nu mă fac de coco (gândire de om nebun) că n-am văzut nu ştiu ce capodoperă cinematografică, ziceam celui care mă întreba că am văzut filmul, deşi poate că nu văzusem nici trailer-ul ci doar auzisem de marele său succes.

Şi stam aşe şi mă gândeam într-o seară ce tâmpenie e şi asta. Să nu recunoşti că n-ai văzut filmul, ca nu cumva hălalalt să îţi spună că eşti ca ceapa în grâu, că ai trăit degeaba, că te dai cinefil, dar singurele filme bune pe care le-ai văzut or fost ălea de la vechiul aparat Nikon. Pe bune amu! Păi am numa' 22 de ani acum, la câţi ani ar fi trebuit să văd Naşul, la 11 ani, când singura mea grijă era cum să mă ascund mai repede ca să nu mă scuipe Iţă la Ascunsea? La 14 ani, când încă îmi mai testam imaginaţia cu lego în sufragerie, trăgând cu un ochi la ţâţişoarele unei bambole din Playboy? Prin liceu când eram prea ocupaţi cu toţii să fim populari, doară doară om combina şi noi pe cineva la vreun chef? E normal să vreau să văd filmele ăstea tari ale istoriei cinematografice acum, când pot înţelege mai bine cât de tare e Marlon Brandon ca Don Corleone, ce vrea să zică Kubrick în Full Metal Jacket, ce înseamnă La Dolce Vita pentru cinematografie sau de ce Meryl Streep e mai mereu nominalizată la Oscar.

Tocmai de aceea dragii moşului, îmi închei acum serile cu câte un film bun, încercând să recuperez, ce vezi doamne, am pierdut când îmi dădea puful sub nas. Tocmai de aceea, citesc, urmăresc şi analizez ceva mai atent cam cum stă treaba prin cinematografia actuală, urmărind oameni care ştiu despre ce vorbesc.
Musai să spun că orizonturile-s mult mai largi acum, graţie celor trei ani de facultate în care am întâlnit nişte oameni care ştiu ce înseamnă un film cu adevărat bun şi care ştiu să ţi-l recomande când camera de cămin pare din ce în ce mai plicticoasă.
Dar uite şi aşa, parcă timpu' nu-i de ajuns să nu aud cumva: "ce, bă nici p-ăsta nu l-ai văzut??!"

1 wild thought(s):

Anonim spunea...

sa stii ca vizionare unui film bun este o delectare pentru cei care apreciaza asta.

Un produs Blogger.