21 decembrie 2010

Sport. Sex. Reclame

Ori fi ele citite, da-s pline de prostii. Despre saiturile celor două "mari" ziare de sport de la noi vorbesc. Prosport.ro (ProSteaua.ro) şi Gsp.ro (Gigi şi prietenii, pentru cunoscători). Ştiu că-s undeva în topul celor mai citite, vizionate, cum vreţi voi, saituri din Ţară. Drept dovadă şi eu dau refresh cam la juma' de oră ca să aflu ce mai îi nou în sport (mă rog, fotbal mai mult decât sport). Amu nu vreau, şi nici nu mă pricep să vorebesc despre modul în care arată, care îi mai practic, care îi mai http sau mai www sau mai nu ştiu cum din cele două. Nu vorbesc nici despre conţinut (am vorbit destul la şcoli despre asta) şi nici n-aş mai avea spaţiu şi voi răbdare să cetiţi aşe ceva pă blogu' aista. Vreau să mă refer, strict, la primele două lucruri care mă enervează când intru pe site-urile ăstea.

Prosport

Recunosc că am aşa o afinitate pentru ziar, aşa că şi pe site e normal să intru ceva mai des (de fapt şi acum e deschis un tab în browser), dar asta nu mă împiedică să îi dau vreo două sudalme. Are o hibă mare. Face comerţ cu sex. Ştiu, pentru unii sexul e un sport veritabil, uneori extrem, uneori plictisitor, dar de aici până a-l promova la fiecare scroll al mouse-ului mai este mult. Nu este locşor, între articole, ştiri şi poveşti să nu vezi vreun sfat de pe "faimosul" sexgen. "Află cum să îi faci sex oral prietenului mai bine". "Stai capră în 10 poziţii diferite. Click pentru galerie foto". Apoi mai îs legăturile la saituri de ălea imbecile de tot, unde, lăbarii pot vedea ceva mai mult decât poze. "Video. Trei studente petrec de minune în club". "Află căror vedete le place să îşi arate fundul". "Top 25 de poze cu Adelina Pestriţu (cine plm îi asta?)". Azi, de pildă, pe la mijlocul saitului stă scris mare: "Ioana Popescu i-a făcut sex oral lui Mutu în nouă poziţii diferite" (cum puşca lată a lu' Ilea faci un mumu în 9!!! poziţii diferite??), iar lângă: "Cât de repede trebuie stimulat clitorisul" (cât de repede poţi, până nu fuge bănuiesc). Bineîneţeles nu o să fiu absurd şi o să spun că o trimitere către un sait ca cel al dilemei vechi de exemplu ar fi mai benefic, că na, cu toţii ştim ce fel de oameni citesc saiturile de sport, dar totuşi puţină decenţă nu strică. N-aş vrea ca pruncul meu să mă întrebe într-o zi când are loc Campionatul Mondial de Sex Imaginar sau cum poate juca Mutu la două, trei, chiar patru porţi într-o noapte de Champions League.

Gazeta Sporturilor

La gîsîpî ne lovim de o altă problemă. Reclame. Frate, la gîsîpî şi tanti florica de la şapte îşi poate pune un banner cu roşiile ei de grădină bio, că nu se supără nimeni. Idee e să mai găsească şi loc. Pentru că pe saitul "gazetarilor" reclamele îs în unele zile mai numeroase decât articolele bune. Nici nu deschizi bine site-ul că deja te-au şi bombardat vreo 3-4 reclame din prima. Dacă ai ghinionul să mai ai şi un calculator cam încet (aşa cum am eu la lucru) mai bine dai o fugă pân' la chioşc şi ei varianta tipărită, că e mult mai rapid. Cred că pot număra cel puţin18 etape de blesteme, pomelnice şi alte cele la adresa lor. Mi-au mâncat dimineţile şi amiezile reclamele lor la calculatoare, digi sport, dolce sport, concursuri vodafone, cosmote, orange şi alte cele. Ştiu, saiturile trăiesc prin reclamă. N-ai reclamă, n-ai bani. Şi cum GSP cică îi cel mai vizitat sait din România s-or înghesuit tăte firmele să îşi promoveze imaginea. Şi cum lu' nea Felix nu îi ajung niciodată bani, hop banner cu CRBL şi copcilu' lui, hop un laptop zburător de la Altex, hop ofertă la Opel în prag de criză. Aşa că dragi gspişti lăsaţi-o mai lejer cu reclamele că şi aşa aveţi bani gârlă din vânzarea DVD-urilor de colecţie cu ziarul şi puneţi mâna de faceţi un sait mai frumos, în care să văd din prima faţa Campioanelor Europene, fără să mai dau un click-două în prealabil ca să ascund reclama la noul Volkswagen care nu mi-l permit.

1 wild thought(s):

Victor Ionescu spunea...

Problema cu multe reclame apare cam pe la multe ziare, dar nu ca la gsp.ro. Iti dai seama ca eu nu prea trec pe acolo, dar cand am deschis siteul intr-un tab nu mi-am dat seama de ce nu pot sa vad articolele de toate reclamele care zboara pe pagina.

La un moment dat Khoi Vinh, fost designer la NY Times, a zis: "Great journalism is its own justification! But great journalism is not a substitute for great user experience".

Ma gandesc ca destui oameni din marketingul multor siteuri de presa de pe la noi ar trebui sa se gandeasca serios la citatul asta.

Un produs Blogger.