12 februarie 2011

Despre Valentin, Valerică ăsta...

Cei care mă cunosc ştiu că sunt un tip care nu prea suportă dulcegăriile. Sigur, nu sunt chiar din granit să nu mi se ridice şi mie antenele la unele lucruri cute, dar în esenţă ce depăşeşte ideea de drăgăleşenie de asta specifică sfântului valentin mi-e indiferentă. Şi cum se apropie "sărbătoarea asta pur românească", nu puteam să nu zic şi eu una alta despre cum văd eu toată tărăşenia asta roz.

Unu la mână, îmi vine să vărs când văd kitsch-urile ăstea roz, roşii şi pufoase ce se vând în perioada asta. Nu văd de ce ar trebui să îmi exprim eu iubirea eternă cumpărând perne roşii gigantice în formă de inimă sau muţunache de ăia de cântă fel de fel de tâmpenii. Care îi şpirla? Cu ce înlocuiesc chestiile ăstea un "te iubesc" spus exact când celălat nu se aşteaptă?

Apoi mai e cretineala aia cu căsătoria de probă. Un răhăţel decorat cu steluţe. O să vedem la ştirile de la ora 19.00 cum sute de perechi s-au căsătorit de proba chiar în ziua de sf. valentin. Pentru ce cocos? Care îi şmenu şi aici? Câştig nu ştiu ce premiu special şi primesc o diplomă asemeni unui certificat de căsătorie, pe care, atunci când o să ne certăm monstruos o s-o rup în mii de bucăţele?? De pildă, la noi în Deva, cei care aleg să se căsătorească de probă, o pot face la Aqualand, unde vor primi "o oră de miere" (care are 180 de minute) de bălăceală şi relaxare de asta gen Spa. Patetic...

Mai e şi treaba cu valentine's day în cluburi. Asta mai lipsea în club. Decoraţii cu inimoare din polistiren, lumânări pe masă şi decoruri roşu, alb, bordo, ori mai ştiu eu ce. What's the catch? Se distrează lumea mai tare că e ziua îndrăgostiţilor? Eu, unul, nu merg în club să îmi demonstrez afecţiunea faţă de prietena mea, în văzul tuturor cocalarilor şi piţipoancelor ce speră că măcar în seara asta specială or prinde şi ei ceva acţiune. Dacă tot aleg să sărbătoresc această zi am s-o fac într-un mediu mai intim, unde să mă bucur de compania jumătăţii mele pe deplin.

Şi da, mai sunt oamenii de genul "cum, da' ce ai tu cu valentine's day? Înseamnă că nu iubeşti cu adevărat, dacă nu te bucuri de ziua asta!" Hai serios? Marş la coteţ. De ce am nevoie de ziua asta ca să îmi aducă aminte să fiu, chipurile, mai bun şi mai drăgăstos cu perechea mea? Nu pot să fiu drăguţ cu gagicuţa mea în toate celelalte zile? De ce, pe 14 februarie, şi de ce nu pe 31 mai de pildă? Poate atunci am s-o surpind într-un mod cu totul şi cu totul plăcut.

Ştiu, o parte din voi o să spuneţi, da' mă frate, dar na trebuie sărbătorită şi ziua îndrăgostiţilor din toate colţurile lumii, aşa cum sărbătorim mamele, femeile şi mai ştiu eu ce în alte zile. Parţial adevărat, dar prefer să fac din fiecare zi o zi a sfântului valentin, aşa cum, pentru mine, revelionul e în fiecare seară când am prietenii alături şi mă simt de minune. Aşa cum ziua mamei e la fiecare mulţumesc al ei, pentru că am spălat vasele am făcut curăţenie sau m-am ocupat de alte lucruri, doar pentru ca ea să mai ia o pauză binemeritată din când în când.

Unde mai pui că noi românii avem o astfel de zi a îndrăgostiţilor ce se sărbătoreşte de veacuri pe 24 februarie, aşa că nu am nevoie de încă un americănism care să îmi spună ce să fac şi cum să fac că să fiu mai bun...

0 wild thought(s):

Un produs Blogger.