28 august 2010

De pe Maxi Taxi adunate


Vinerea asta am avut ocazia, după foarte foarte mult timp, să "călătoresc" cu maxitaxi. De prin liceu n-am mai mers cu mijlocul ăsta de transport, când coboram de pe "deal" spre casă. Dacă în liceu făceam maximum 10 minute cu maxiu, acum m-am deplasat până la Simeria, pentru startul ligii a treia. Din lispă de şofer la redacţie, am luat maxiu, până în micul orăşel de lângă Deva şi am făcut în jur de 25 30 de minute.

Încă mă uimeşte dexteritatea de care dau dovadă majoritatea şoferilor de pe maxi. Nici dak aş fi Sheeva (ştiţi voi, tanti aia cu patru mâini din Mortal Kombat) n-aş putea face faţă solicitării. Oamenii schimbă bani, dau bilet, se uită în oglindă, schimbă viteza, accelerează, frânează, se încadrează, merg prudent ca să nu "îmburde" oamenii de pe culoar. Pe cuvânt că am o stimă aparte pentru ei. Bine, lăsând la o parte casetele cu salam şi guţă, miile de cruci din plastic lipite pe parbriz şi faptul că încă mai îndeasă în dubiţele ăstea oamenii ca într-un imens borcan de castraveţi, tipii se descurcă de minune. Eu, personal cred că le-aş da oamenilor rest schimbătorul de viteze, aş schimba pe la 6000 de ture, şi aş semnaliza în loc de a butona pe casa de marcat. Asta dacă n-aş intra în prima maşină din faţă sau în primul plop plantat pe marginea drumului.

Trecând peste aptitudinile fantastice ale şoferilor, nu pot să înţeleg de ce unii români pur şi simplu refuză să se spele. Secolul 21, săpun la fiecare colţ de stradă, şampoane de la clever, tip, aro, care nu depăşesc 2 lei... şi totuşi, oamenii put!! Pe lângă faptul că maxiul era înţesat, oamenii stând şi pe culoar, câţiva dintre ei n-au sinchisit să se săpunească înainte de a ieşi din casă.
Spun asta pentru că lângă mine s-au înghesuit un tip şi o tipă (!) care miroseau îngrozitor. N-a durat mult şi mi-a picat părul din nara stângă, pentru ca pe măsură ce înaintam să îl pierd pe tot. E groaznic să nu te speli cu atât mai mult cu cât afară erau peste 32 de grade. Şi dacă vroiaţi să îmi spuneţi că poate veneau de la muncă (maxiurile fiind pline de navetişti), n-aveţi dreptate. Cei doi se urcaseră exact din staţia de lângă hypermarketul Real, cu plăşile pline de cumpărături. Aşa că.... aveau un miros într-adevăr fără egal! Deşi încerc să fiu ironic, chestia e destul de împuţită, pentru că totuşi trăim într-o perioadă în care igiena contează mult. Chiar şi la sat, oamenii se spală după o zi de muncă în lighean, cu săpun de casă să fie proaspeţi înaintea mesei. Nu vreau să spun că suntem un neam de nespălaţi dar nici departe nu suntem. People, just be CLEVER and WASH and GO!! E atât de simplu!

0 wild thought(s):

Un produs Blogger.